Σάββατο, 4 Σεπτεμβρίου 2010

Νέο «ψαλίδι» στις σχολικές μονάδες Συνολικά έγιναν 119 καταργήσεις, παρότι οι μαθητές αυξάνονται

(«Τα καλά νέα είναι ότι για πολλές δράσεις μπορούμε να διεκδικήσουμε ευρωπαϊκά κονδύλια» ΟΧΙ ΚΥΡΙΟΙ ΚΑΙ ΚΥΡΙΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΑΣ ! Είναι «για τις συνθήκες υποδοχής, το καθεστώς ασύλου για τους «πρόσφυγες». Αυτό είναι το έργο της κας. Κόππα στην Ευρωβουλή. Αφού την ψηφίσαμε γι’αυτό, ας δούμε τώρα αναλυτικά πως κλείνουμε και τα σχολεία μας … Δ.Π.Γ.)
«Νέο «ψαλίδι» μπαίνει στις σχολικές μονάδες φέτος παρότι οι μαθητές αυξάνονται. Η συγκέντρωση του πληθυσμού στα αστικά κέντρα και η ερήμωση της επαρχίας σε συνδυασμό με την ανάγκη για εξορθολογισμό του δικτύου των σχολείων οδήγησε το υπουργείο Παιδείας σε συνολικά 119 καταργήσεις σχολείων, σε 165 υποβιβασμούς (μείωση των οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών) και σε συγχωνεύσεις 38 σχολείων.
Ειδικότερα, για μία ακόμη χρονιά ο αριθμός των δημόσιων νηπιαγωγείων και δημοτικών μειώνεται. Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία το 2008 - 2009 λειτούργησαν 10.850 σχολεία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Από αυτά τα 5.697 ήταν νηπιαγωγεία και τα 5.153 δημοτικά. Ομως, η καθιέρωση το 2009 - 2010 της υποχρεωτικής φοίτησης των 5χρονων στο νηπιαγωγείο ευνόησε μόνο τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία. Το 2009-2010 ο αριθμός των ιδιωτικών νηπιαγωγείων αυξήθηκε από 268 σε 403 (+50,4%), ενώ των δημόσιων νηπιαγωγείων μόλις κατά 3 (από 5.697 σε 5.700).
Αντίθετα, τα δημόσια δημοτικά μειώθηκαν από 5.153 σε 5.098 (τα ιδιωτικά επίσης από 366 σε 362). Η μείωση των δημόσιων δημοτικών συνεχίζεται και το 2010-2011, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία του υπ. Παιδείας καταργήθηκαν 48 νηπιαγωγεία και 65 δημοτικά. Επίσης, επτά νηπιαγωγεία συγχωνεύθηκαν σε τρία και 26 δημοτικά σε 12. Οι περισσότερες καταργήσεις έγιναν σε μονοθέσια και διθέσια σχολεία.
Από την άλλη, η έλλειψη μαθητών από τα απομακρυσμένα ορεινά χωριά της Ελλάδας, σε συνδυασμό με τη σύμπτυξη τμημάτων για την καλύτερη αξιοποίηση των εκπαιδευτικών σε μια χρονιά μειωμένων προσλήψεων και πολλών αποχωρήσεων λόγω συνταξιοδότησης, οδήγησε στη μείωση των οργανικών θέσεων σε 21 νηπιαγωγεία και 144 δημοτικά σχολεία. Για παράδειγμα, υπήρξαν δημοτικά που ενώ πέρυσι λειτούργησαν με δύο τμήματα ανά τάξη (άρα είχαν 12 δασκάλους) φέτος θα έχουν 10 θέσεις δασκάλων. Ο υποβιβασμός των σχολείων βοηθά στην εξοικονόμηση κονδυλίων. Η μείωση των τμημάτων οδηγεί σε μείωση του απαιτούμενου αριθμού εκπαιδευτικών αλλά και των... υποδιευθυντών. Και αυτό διότι, σύμφωνα με εκπαιδευτικούς που μίλησαν στην «Κ», έχει παρατηρηθεί σε σχολεία να δημιουργούνται τουλάχιστον εννέα τμήματα (έστω κι αν μπορούσαν τα τμήματα να συμπτυχθούν) ώστε να προκύψει θέση υποδιευθυντή (προβλέπεται σε σχολεία με τουλάχιστον εννέα τμήματα).
Εξοικονόμηση κονδυλίων
Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για το 2010-2011 μόλις έξι σχολεία καταργήθηκαν και πέντε συγχωνεύθηκαν. Οι αποφάσεις υπαγορεύθηκαν όχι από τη μείωση των μαθητών (άλλωστε το 2008-2009 οι μαθητές στα δημόσια γυμνάσια και λύκεια αυξήθηκαν σε 629.409 από 621.769) αλλά από την ανάγκη να εξοικονομηθούν κονδύλια. Χαρακτηριστική η περίπτωση γυμνασίου στην Καστέλα με 39 μαθητές. Συγχωνεύθηκε με κοντινό γυμνάσιο του Πειραιά και εξοικονομήθηκαν πόροι για λειτουργικές δαπάνες. Οπως τόνισε στην «Κ» ο περιφερειακός διευθυντής Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Διεύθυνσης Αττικής κ. Ιωάννης Κουμέντος «φτιάξαμε ένα σύστημα που δημιουργεί θέσεις εκπαιδευτικών και εξυπηρετεί συμφέροντα των τοπικών αρχόντων»...

Πηγή : http://news.kathimerini.gr Του Αποστολου Λακασα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.